Direktlänk till inlägg 29 oktober 2007

Babycafé

Av Sofia - 29 oktober 2007 13:57


Så var det Måndag igen, oj vad helgerna rusar iväg!

Idag skulle våran familjegrupp träffas och gå på babycafé för första gången med en liten inroduktion av vår barnmorska, vi skulle samlas utanför BVC 09.45

Men som alla som har barn vet, - är tider numer ett under att lyckas passa! Jag gick upp i god tid innan Wilma vaknade, gjorde mig i ordning,åt frukost och plockade ur diskmaskinen faktiskt (helt otroligt att jag till och med hann göra det!!)

Strax därefter var det en hungrig liten tjej som började gny innifrån sovrummet, dax för frukost!

Satt i lugn och ro och matade Wilma, det var inte förän jag kollade på klockan som jag fick lite små brottom, då jag insåg att den redan visade 08.40 (då ska det tilläggas att det i normalt gångtempo tar ca: 1 timme att ta sig till BVC!).

Kan ju inte skynda på matandet, så det fick ta den tid som behövdes..

Färdigmatad och rapad var hon vid 09.00,då skulle det bara bytas blöjja och ta på ytterkläderna.

Lade ner henne i vagnen och var just redo för att gå då jag hör ett jätte brak i byxorna, strax därefter ett vrål-skrik!!

Bara till att ta upp henne ur vagnen,ta av ytterkläderna,byta blöjja...

Sen på med allt igen och göra ett nytt försök att lägga ner henne, denna gången gick det bra.

Klockan var så mycket som 09.20 när jag låste ytterdörren, var bara till att springa i stort sätt hela vägen fram -Vi hann precis!! *Puuuhh*

Väl framme på babycaféet var det jätte trevligt, många mammor i varierande åldrar med barn i Wilmas ålder och upp till 1år.

Vi fikade och hade sångstund, stannade tills de stängde vid 12 :)

Babycaféet är öppet varje måndag, så nu är måndagarna uppbokade framöver;)

Sen traskade vi hemmåt i det tråkiga regnvädret...(fick iallafall användning av regnskyddet till vagnen som jag aldrig tidigare testat).


 
 
Ingen bild

Carro- kusin

29 oktober 2007 17:22

Hej! Vaa, kul att du skaffat en blogg du mee :) Va fin sidan va, jättegulligt med Wilma. Lät som en mysig (men stressig!) träff på cafet ;) Får bestämma en ny träff snart, innan jag åker. Ha det bra! Massa kramar

 
Ingen bild

Moster

29 oktober 2007 20:04

Ja, det där med att passa tider är inte så lätt när man har små barn. Precis som du beskriver så startar man i god tid och sen när det väl börjar bli dax så är man ändå ute i sista stund! men sånt är livet ;-) Det viktigaste är ju att man kommer fram välbehållen och i värsta fall kan man ju ringa och meddela att man blir lite sen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 25 januari 2010 12:41

           

Av Sofia - 25 januari 2010 11:56

Hej!   Som sagt, mitt huvud är fullproppat med saker just nu... tankar,funderingar, oroligheter, tyvärr bara en massa skit!!! Känner att man inte kan leva som vanligt- är ingen bra människa just nu.. inte heller någon vidare mamma till mina 2...

Av Sofia - 7 januari 2010 14:19

Att vänta barn är som att planera en sagolik semesterresa till Italien. Du köper guidböcker och gör upp underbara planer inför ditt livs resa: Colosseum, Michelangelo, gondolerna i Venedig. Du kanske lär dig några användbara fraser på italienska. All...

Av Sofia - 7 januari 2010 14:06


En nybadad liten Filip 6/1-2010  

Av Sofia - 7 januari 2010 13:56

Hej!   Länge sen sist.. Det har hänt så otroligt mycket sen jag skrev här sist, både bra och dåliga saker.. Jag väljer att inte gå in på detaljer, men ni som står mig närmast vet att vi har haft det kämpigt och vad det handlar om.. Men det bäst...

Ovido - Quiz & Flashcards