Alla inlägg under oktober 2007

Av Sofia - 31 oktober 2007 13:02


Världens gulligulligaste tjej:-)

Massa pussar från mamma.

BVC

Av Sofia - 31 oktober 2007 08:36


Var på BVC och mätte,vägde lilla stumpan igår som sagt, hon har följt sin normalkurva ända tills nu,igår skenade den iväg i all världens höjd!! Hon växer så det knakar (precis som moster Ingela och Caroline skrev:-) ) 

Tur är att det gäller både för längden och vikten!


Wilma nyfödd:

Längd: 50,0 cm         Vikt: 3510 g       Huvudomfång: 35,0


Wilma igår (2 1/2 månad)

Längd: 61,7 cm         Vikt: 6020 g       Huvudomfång: 40,2


Ingela: Hade tänkt gå på babysim förra fredagen faktiskt, men det var min bikini som strejkade!! På något konstigt sätt måste den ha krymt, kan inte tänka mig att det är för alla extra kilona som jag gått upp och ej gått ner igen efter graviditeten som är orsaken till att den inte vill passa, måste vara tvättmaskinen som ligger bakom ;-)


Kommer väldigt gärna och fotar lilla Wilma snart, jätte snällt att du kan göra det!! Dessutom är du så otoligt duktig på det mé!

Som du skrev så är det skoj att hon skrattar mycket nu, förhoppningsvis är det nu också lite lättare att fota än sist :-)

Av Sofia - 30 oktober 2007 18:59


Idag har jag och Wilma haft finbesök , Wilmas mormor och morbröder har varit här och hälsat på :-)

Dom kom tidigt i morse och tur var det, för som ordspråket lyder: springer tiden fort iväg när man har roligt - som även stämde in idag!!

Det har varit en jätte rolig och trevlig dag, med start på BVC, matdags på bibblan, shopping på stan, letande efter restaurang att äta på *ler* och mycket prat :-)

Man har ju så mycket att prata om när man inte ses så ofta, då vi numera bor i olika städer *snyfft*, ( tack och lov att Bell uppfann telefonen!!) då jag flyttade hit till Lidköping för kärleken:-)

Idag fick Wilma jätte fina tavlor (Tack mormor!), kommer bli så otroligt fina i hennes rum, Gustav har lovat sätta upp de ikväll :-)


Jätterolig dag som vi snart måste ta: favorit i repris!!


-Världens bästa Mamma (mormor till Wilma), Brorsor (morbröderna till Wilma): ÄLSKAR ER !!


Här kommer en bild på alla (förutom på mig själv som agerade fotograf förståss) som ett minne från dagen :-)


Av Sofia - 29 oktober 2007 18:48


Nu är mamma och Wilma ensamna hemma, vi har nyss haft en liten tjejstund med mycket prat och skratt;-) Hon hade mycket att berätta för sin mamma, kanske handlade det om babycaféet vi var på tidigare!?! -något viktigt var det iallafall!

Pappa Gustav är och tränar jujutsi just nu, (Wilma är så stolt över sin pappa som graderats grönt bälte).

men Wilma väntar på att hennes pappa ska komma hem, för då är det bada dax, något som är bland det bästa Wilma vet:-)

Av Sofia - 29 oktober 2007 13:57


Så var det Måndag igen, oj vad helgerna rusar iväg!

Idag skulle våran familjegrupp träffas och gå på babycafé för första gången med en liten inroduktion av vår barnmorska, vi skulle samlas utanför BVC 09.45

Men som alla som har barn vet, - är tider numer ett under att lyckas passa! Jag gick upp i god tid innan Wilma vaknade, gjorde mig i ordning,åt frukost och plockade ur diskmaskinen faktiskt (helt otroligt att jag till och med hann göra det!!)

Strax därefter var det en hungrig liten tjej som började gny innifrån sovrummet, dax för frukost!

Satt i lugn och ro och matade Wilma, det var inte förän jag kollade på klockan som jag fick lite små brottom, då jag insåg att den redan visade 08.40 (då ska det tilläggas att det i normalt gångtempo tar ca: 1 timme att ta sig till BVC!).

Kan ju inte skynda på matandet, så det fick ta den tid som behövdes..

Färdigmatad och rapad var hon vid 09.00,då skulle det bara bytas blöjja och ta på ytterkläderna.

Lade ner henne i vagnen och var just redo för att gå då jag hör ett jätte brak i byxorna, strax därefter ett vrål-skrik!!

Bara till att ta upp henne ur vagnen,ta av ytterkläderna,byta blöjja...

Sen på med allt igen och göra ett nytt försök att lägga ner henne, denna gången gick det bra.

Klockan var så mycket som 09.20 när jag låste ytterdörren, var bara till att springa i stort sätt hela vägen fram -Vi hann precis!! *Puuuhh*

Väl framme på babycaféet var det jätte trevligt, många mammor i varierande åldrar med barn i Wilmas ålder och upp till 1år.

Vi fikade och hade sångstund, stannade tills de stängde vid 12 :)

Babycaféet är öppet varje måndag, så nu är måndagarna uppbokade framöver;)

Sen traskade vi hemmåt i det tråkiga regnvädret...(fick iallafall användning av regnskyddet till vagnen som jag aldrig tidigare testat).


Av Sofia - 26 oktober 2007 14:19


Idag  är det en såndär riktigt "vara inne dag", dimmigt,grått,kallt och termometern står endast på 2,3 grader!

Blir deppad av att bara kolla ut genom fönstret..(och för att inte tala om hur många grannar det är som är hemma! - hur går det ihop egentligen?? Jag menar, när de har lån på hus värda flera milj?!)

Lyckos mig ,som har världens sötaste lilla tjej att titta på istället:)

Skönt att det äntligen är fredag!

Gustav har lovat att steka lövbiff (så gott som bara han kan *smaskens*) med potatisgratäng till, sen hoppas jag på en god efterätt - såsom chokladpudding m. grädde:)

Eftersom Gustav ska iväg och jobba imorgon bli det en lugn fredagkväll med sängdags hyffsat tidigt,men jag hoppas vi ska hinna med att kolla på en film iaf, har nämligen lånat "Hipp hipp" dvd-box av min lillebrorsa Albin.

Av Sofia - 26 oktober 2007 13:41


Magnus ugglas nya skiva - "Pärlor åt svinen" , är så otroligt bra!!

Den spelas varm här i spelaren dagligen, men bara dagtid då min andra hälft är och jobbar. Det är bäst så eftersom vi inte alls har samma åsikt när det gäller Ugglas låtar..(Eller vad säger du älskling!? ;) )


Själv har jag alltid gillat Uggla (kanske för att mamma spelat hans skivor mycket när jag var mindre!?!) ,tycker han skriver så otroligt bra texter!! Man måste lyssna på låtarna några gånger för att förstå vad vad det är han vill säga med låten,han har ALLTID en baktanke!

Han sjunger om så många olika karaktärer -som dessutom verkligen existerar därute!!

Av Sofia - 26 oktober 2007 12:56

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards