Alla inlägg under juni 2008

Av Sofia - 18 juni 2008 18:54


Wilma väntar med spänning på matchen som ska börja spelas här i kväll 20.45 mellan Sverige-Ryssland. Hejja Sverige friskt humör.........forts...

Av Sofia - 18 juni 2008 16:05


Idag har jag haft besök utav två mammor från vår föräldrargrupp med deras söta små barn:-) De kom hit kl 13.00 , alldeles lagom, hann precis att slänga ihop en kladdkaka med lite grädde till innan de kom! Är väldigt trött idag, förmodligen eftersom jag jobbat både Måndag och Tisdag.. Är inte van vid det, dessutom inte sådana tider!! Var inte hemma förän 20.30 i Måndags :-( Så otrooligt långa dagar, Inget vidare alls när man kommer hem och Wilma ska gå och lägga sig med en gång, hinner ju inte umgås med familjen någonting!!) Hursomhelst så var det väldigt trevligt att få besök utav de små barnen med dess mammor idag, så roligt att se hur alla utvecklas från gång till gång!!

Egon som det ena barnet heter, föddes en månad efter Saga och Wilma ungefär, han kröp och gick runt med stöd idag :-) Så super söt är han!!

Här kommer lite bilder som togs idag:-)

Av Sofia - 16 juni 2008 16:00


Idag är Wilma 10månader!


GRATTIS "LILLA" GUMMAN!!



//Många pussar och kramar från Mamma och pappa

Av Sofia - 15 juni 2008 19:11

 Idag var det stor premiär för min nya fina kamera som jag fått i födelsedagspresent utav mamma med familj.

Vi var och besökte Gustavs föräldrar, jag lekte mest med kameran hela tiden.. Alla blev trötta på mig då jag gick där och knäppte av bild för bild -men roligt var det:-)

Vi fick jordgubbar som efterätt, var då tvungen att passa på att ta en bild på en liten gubbe, Gustav fick ställa upp och hålla i den! Ville få fokus på gubben, tyckte jag lyckades hyffsat..men jag skulle verkligen behöva en kurs hos min moster i både fotografering samt i programmet man använder för att i efterhand redigera bilderna..

Bedöm själva:

Av Sofia - 14 juni 2008 15:36


Min födelsedag, den 14/6 firade jag såhär:


Vaknade på morgonen kl 08.00, gick upp och gav Wilma mat (trots att det var 2 timmar för sent!!.. Var så ändå väldigt trött efteråt, så jag gick och lade mig igen.. Hade ju egentligen lovat mig själv att gå upp i tid eftersom det tar tid att fixa iordning allt till kalaset och göra sig själv iordning..Men, jag somnade om ändå och vaknade i lite smått panik runt 10-tiden -opps, nu  är kalaset om 2 timmar!! Gick upp och åt frukost med Familjen, fick ett stort paket med lotter (vann 20kr) som jag skrapde vid frukosten.. Vi städade det sista, hann precis få på oss kläderna medans de första gästerna parkerade bilen på uppfarten (tidiga som vanligt) -inga namn behövs väl nämnas här *ler*..

Sedan tog allt dubbelt så lång tid att fixa tills resten av gästerna kom, då man både skulle prata och vara trevlig mot de gäster som kommit samtidigt som man skulle fixa iordning allt!! Hursom helst hade jag en jättebra födelsedag, med många fina presenter -tack allihop!! Tyvärr är det alltid så på kalsas att man aldrig hinner prata så mycket med alla som man skulle vilja göra,utan känner sig alltid lite smått otrevlig efteråt.. Därför ska man egentligen inte ska bjuda så många-men jag tycker det samtidigt är roligt med mycket folk, speciellt när det är släkten som man inte träffar så ofta!


-Inte nog med att det är min födelsedag, jag och Gustav firade vår 2åriga förlovningsdag också:-)


Mina fina presenter:


Älsklingen och Wilma: Cykel & lotter (vinst 20kr)

Mamma m. familj: Systemkamera med ett flertal tillbehör & En Jätte stor Dumleflaska : Doodleys :-)

Lars m. familj: En picknickväska och en kylväska från Sagaform.

Min Moster m. familj: Presentkort på Crimsson  (vet ej om det stavas så) , fotoframkallning iaf!

Mormor & Åke: Locktång & blommor

Morfar & Gunnel: 200kr

Inger & Bertil: Utemöbler & Plattång

Bengt & Torborg: En blomma (Orkide, min favorit blomma)


På kvällen var det fotboll - Sverige förlorade tyvärr:-(



Av Sofia - 9 juni 2008 19:05


I fredags tog vi Express färjan till Danmark, så skönt att slippa tillbringa allt för många timmar på båten!!

På båten såg Vi en kändis - En från ANDRA AVENYN- Närmare bestämmt "Tony" och hans familj! Var så roligt att se han i verkligheten, man får ju alltid en uppfattning om en person när man ser de genom Tv rutan, men Tony som han heter i serien såg precis ut som vanligt!! Vi nästan känner han nu *ler* (skämt o sido..) Gustav nuddade hans arm i taxfree och han provade solbrillor precis bakom mig, han sade ursäkta till oss när han skulle förbi oss in i taxfree butiken med sin dotter...:-)

Lite skoj faktiskt:-)

Av Sofia - 9 juni 2008 18:58


Ihelgen har vår familj varit på Legoland, det har varit väldigt mysigt..

Tyvärr var det endel saker som inte gick som det skulle.. bla: Wilma ramlade ner ifrån en stol och slog pannan i ett bord, har numer en stor blå bula i pannan:-(..., Vi fick inga entrebiljetter till legoland trots att vi betalat för dessa!! Fick köpa nya biljetter för de enda Danska växlade kronorna vi hade!! Har idag ringt Stenaline och de var snälla och skulle ersätta mig , då det var hotellet i Danmark som hade fel information.

Tråkigt var också att det inte blev så mycket tid inne på själva legoland, då de stängde så tidigt, men tiden vi väl hade i parken var rolig!!


Köpte massa lego till Wilma, och en rosa prydnadsbox som såg ut som en legobit att ha sina legobitar innuti..


Ovido - Quiz & Flashcards