Direktlänk till inlägg 14 juni 2008

Min Födelsedag

Av Sofia - 14 juni 2008 15:36


Min födelsedag, den 14/6 firade jag såhär:


Vaknade på morgonen kl 08.00, gick upp och gav Wilma mat (trots att det var 2 timmar för sent!!.. Var så ändå väldigt trött efteråt, så jag gick och lade mig igen.. Hade ju egentligen lovat mig själv att gå upp i tid eftersom det tar tid att fixa iordning allt till kalaset och göra sig själv iordning..Men, jag somnade om ändå och vaknade i lite smått panik runt 10-tiden -opps, nu  är kalaset om 2 timmar!! Gick upp och åt frukost med Familjen, fick ett stort paket med lotter (vann 20kr) som jag skrapde vid frukosten.. Vi städade det sista, hann precis få på oss kläderna medans de första gästerna parkerade bilen på uppfarten (tidiga som vanligt) -inga namn behövs väl nämnas här *ler*..

Sedan tog allt dubbelt så lång tid att fixa tills resten av gästerna kom, då man både skulle prata och vara trevlig mot de gäster som kommit samtidigt som man skulle fixa iordning allt!! Hursom helst hade jag en jättebra födelsedag, med många fina presenter -tack allihop!! Tyvärr är det alltid så på kalsas att man aldrig hinner prata så mycket med alla som man skulle vilja göra,utan känner sig alltid lite smått otrevlig efteråt.. Därför ska man egentligen inte ska bjuda så många-men jag tycker det samtidigt är roligt med mycket folk, speciellt när det är släkten som man inte träffar så ofta!


-Inte nog med att det är min födelsedag, jag och Gustav firade vår 2åriga förlovningsdag också:-)


Mina fina presenter:


Älsklingen och Wilma: Cykel & lotter (vinst 20kr)

Mamma m. familj: Systemkamera med ett flertal tillbehör & En Jätte stor Dumleflaska : Doodleys :-)

Lars m. familj: En picknickväska och en kylväska från Sagaform.

Min Moster m. familj: Presentkort på Crimsson  (vet ej om det stavas så) , fotoframkallning iaf!

Mormor & Åke: Locktång & blommor

Morfar & Gunnel: 200kr

Inger & Bertil: Utemöbler & Plattång

Bengt & Torborg: En blomma (Orkide, min favorit blomma)


På kvällen var det fotboll - Sverige förlorade tyvärr:-(



 
 
Moster

Moster

18 juni 2008 17:02

Tack för senast! väntar med spänning på att få se bilder här på bloggen som du tagit med din nya fina kamera :-)
Kram

http://pingela.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 25 januari 2010 12:41

           

Av Sofia - 25 januari 2010 11:56

Hej!   Som sagt, mitt huvud är fullproppat med saker just nu... tankar,funderingar, oroligheter, tyvärr bara en massa skit!!! Känner att man inte kan leva som vanligt- är ingen bra människa just nu.. inte heller någon vidare mamma till mina 2...

Av Sofia - 7 januari 2010 14:19

Att vänta barn är som att planera en sagolik semesterresa till Italien. Du köper guidböcker och gör upp underbara planer inför ditt livs resa: Colosseum, Michelangelo, gondolerna i Venedig. Du kanske lär dig några användbara fraser på italienska. All...

Av Sofia - 7 januari 2010 14:06


En nybadad liten Filip 6/1-2010  

Av Sofia - 7 januari 2010 13:56

Hej!   Länge sen sist.. Det har hänt så otroligt mycket sen jag skrev här sist, både bra och dåliga saker.. Jag väljer att inte gå in på detaljer, men ni som står mig närmast vet att vi har haft det kämpigt och vad det handlar om.. Men det bäst...

Ovido - Quiz & Flashcards