Alla inlägg under december 2007

Av Sofia - 12 december 2007 16:24


Idag gick jag och Wilma på en liten prommenad till stan -idag igen:-)

Vi har nämligen varit framme och inhandlat de sista julklapparna! SKÖNT att äntligen ha det färdigt! *puuh*.

Dock har jag inte köpt 25kr julklappen ännu..(En liten julklappslek vi har som tradition i våran släkt).

pratade med mormor förut, hon påstod att det var 50kr iår, stämmer detta!?!

Är så otroligt nöjd med min vintekappa, tack för alla fina kommentarer jag fått om den :-)

Av Sofia - 11 december 2007 19:23


Är så himla lycklig just nu :-) Hon som lagt undan vinterkappan hörde aldrig av sig till affären och de fick inte tag i henne under dagen, så nu är kappan MIN- BARA MIN!!! Åhhh vad jag gillar den:-)

Tog en bild på den,blev dock inte av bästa kvalitet, men ni som känner mig kommer att få se mycket utav den, på mig då såklart!


Roligt att ni saknat oss här inne, känner man sig lite "behövd" för en gångs skull. Alltid skoj att höra att någon/några uppskattar att läsa det man skriver här inne..Då blir man glad :-)

Så bra att ni tycker jag passar i lugg förresten, men som jag tidigare skrev : Har jag håret uppsatt e det helt ok..När det gäller att ha hela håret utsläppt e jag inte riktigt lika nöjd med resultatet:-(


Men nu är jag så otroooligt lycklig över kappan, visst är den fin!!? Se bilden här nedan :-)

KRAM


Av Sofia - 11 december 2007 12:29


Jag och Wilma gick ner till stan igår som sagt, för att möta upp Gustav vid affären där jag sett den otroligt snygga vinterkappan.. jag bara var tvungen att visa honom först, för att se vad han tyckte om den innan jag ev skulle köpa den, då den var väldigt dyr!!

När jag kom in i affären var den undanhängd- dock inte till mig!!! Någon annan skulle köpa den :-( (trodde inte mina öron, var ju där i torsdags,vem skulle vara där bara några dagar efter mig och titta på JUST SAMMA kappa och dessutom i just min storlek!? ! Fick iallafall  prova den och visa Gustav, som förövrigt tyckte den var jättefin!! Ursch vilken otur man kan ha!! De tog mitt telefonummer om hon mot all förmodan inte skulle dyka upp...Har dock inte hört något ifrån affären ännu..:-(

Av Sofia - 10 december 2007 14:32


Har inte skrivit på länge *fy skäms*, men jag ska jobba på att bli lite bättre på den fronten:-)

Det har hänt massor här sen sist.. Wilma har bla. lärt sig greppa saker och ta dessa ur min hand, hon rullar numer från rygg till sidan och tvärt om, skrattar mycket och ofta,härligt att ha en så glad och go tjej här hemma - hon e helt underbar!!

Den 16:e fyller min mormor (Wilmas gammelmormor 70år) och Wilma firar 4 månader, oj vad tiden går!

Jag var och klippte mig och färgade håret i lördags...Blev INTE nöjd.

gjorde mörka slingor i underhåret, och ljusa över (som blev vita!!!), sedan klippte jag lugg och en rejäl bit på övriga håret+ att jag klippte upp det :-( SAKNAR MITT LÅÅÅNGA FINA HÅR!!! (snyfft) .

Har jag det utsläppt e det INTE fint kan jag lova, sätter jag upp det har jag börjat vänja mig vid luggen och tycker det ser hyffsat ut åtminstonde!

Tog ett par bilder själv så ni kan se, men de fick bli i svart-vitt eftersom jag inte gillar färgen..

nepp nu måste jag sluta,ska mata Wilma sedan ska vi traska ner till stan och möta Wilmas pappa,min älskling...har nämligen sett en jättefin vinterkappa jag måste visa Gustav:-)

Hej så länge..

Ovido - Quiz & Flashcards