Direktlänk till inlägg 23 juli 2009

Regn regn och skräck för Svininfluensan!!!!

Av Sofia - 23 juli 2009 14:27


Positivt idag:


Idag är det grått ute och det regnar för fullt.. Jag och övriga gravida måste vara de enda som njuter av detta!!! Såå skönt att slippa ut och vattna häcken på kvällarna och slippa den jobbiga värmen, när man är gravid är den inte alls lika efrterlängtad som annars. Allt känns jobbigt,fingrar och fötter som svullnar man orkar ingenting utan vill bara krypa ur sitt skinn för en stund!!


Negativt idag:


Idag har jag varit på apoteket och hämtat ut astma medicin till Wilma... När jag gick in där satt det en kvinna i 35års åldern och hostade för fullt.. (Tilläggas bör att jag är livrädd för att drabbas av denna hemska och omtalade Svininfluensa.. detta för att både jag och Wilma har astma och jag just nu är gravid.. har hört att den drabbar personer med astma, gravida värre än övriga!!) Hursomhelst så satt hon (halv låg över stolen) och hostade förfullt att hon knappt han och andas emellan, lät bedrövligt, jag gick ut och ställde mig med nummerlappen i handen.. När jag stod där såg jag en äldre dam sätta sig brevid denna hostande kvinna och kvinnan sa  något till den äldre damen och då reste sig den äldre damen kvickt upp från stolen och gick en bra bit bort från den hostande kvinnan.. Jag bestämde mig, och kastade min nummerlapp och åkte istället till vårt andra apotek framme på framnäs, här ska det inte riskeras något!!!

Köpte dessutom dubbel uppsättning utav Wilmas medicin för att slippa gå tillbaka till apoteket för ett tag framöver.. -puuuh vilken dag!!

Vill vaccinera mig NUUU!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 25 januari 2010 12:41

           

Av Sofia - 25 januari 2010 11:56

Hej!   Som sagt, mitt huvud är fullproppat med saker just nu... tankar,funderingar, oroligheter, tyvärr bara en massa skit!!! Känner att man inte kan leva som vanligt- är ingen bra människa just nu.. inte heller någon vidare mamma till mina 2...

Av Sofia - 7 januari 2010 14:19

Att vänta barn är som att planera en sagolik semesterresa till Italien. Du köper guidböcker och gör upp underbara planer inför ditt livs resa: Colosseum, Michelangelo, gondolerna i Venedig. Du kanske lär dig några användbara fraser på italienska. All...

Av Sofia - 7 januari 2010 14:06


En nybadad liten Filip 6/1-2010  

Av Sofia - 7 januari 2010 13:56

Hej!   Länge sen sist.. Det har hänt så otroligt mycket sen jag skrev här sist, både bra och dåliga saker.. Jag väljer att inte gå in på detaljer, men ni som står mig närmast vet att vi har haft det kämpigt och vad det handlar om.. Men det bäst...

Ovido - Quiz & Flashcards