Alla inlägg den 12 juli 2009

Av Sofia - 12 juli 2009 12:52

Idag vid 15-tiden ska vi åka till Skara och åka med ett gammalt ånglok till Lundsbrunn. Detta tycker jag ska bli väldigt mysigt, då jag sett fram emot att göra detta under en längre tid:-)

Jag hoppas att vi får tur med vädret, just nu regnar det för fullt och uppehåll är att föredra!

Återkommer med resultat.. KRAM

Av Sofia - 12 juli 2009 12:37

...Var det då jag skrev något här. Tiden springer förbi allt för fort! Finns ju så mycket annat roligt att göra än att sitta framför datorn när det är semester!

Vi har bland annat hälsat på min Moster Ingela med familj och blivit fotograferade. Både jag med magen och lilla Wilma:-) Alltid lika fina foton blir det när Ingela tar fram sin kamera, smakprov från dessa kan du se inne på Ingelas blogg:-)

Annars har vi gjort besök på Ikea, hälsat på Gustavs syster Maria med familj (där bjöds vi på en smarrig paj hon gjort med jordgubbar och björnbär på), vi har beställt brädor till förrådet som Gustav bygger för fullt på, jag har varit inne på KSS för smärtor i magen (troligtvis Gallsten, som tur är har det släppt för tillfället, hoppas jag får trycka ut den lille oxå innan jag hinner få ett nytt anfall), Jag och Wilma har sovit över i Trollhättan hemma hos Mamma/Wilmas Mormor med familj Torsdag-Fredag. Och Fredag morgon kom Gustav och hämtade oss i Trollhättan och då åkte vi till Liseberg hela bunten:-) Det var jätte skojigt!! Trots att jag inte fick åka mer än de lugnaste barnkarusellerna pga. magen!! Men jag, mamma och Emil spelade på hjulen för fullt och vi hann dessutom med att köra en 5-kamp allihop:-) -tilläggas bör också att det var jag som vann 5-kampen *ler*.

När vi åkte hem hade vi totalt vunnit: 1 stjärnvinst Marabou Mjölkchoklad, 1 stjärnvinst Geischa, 1 stjärnvinst  Dumle, 1 Första vinst Bilar samt 1 Första vinst i plopp!!!!! Inte illa va!???!!

Nu äter vi godis tills vi storknar- Mmmmmm, smaskens:-)


Ovido - Quiz & Flashcards