Direktlänk till inlägg 5 mars 2008

Jobb jobb jobb och åter jobb....

Av Sofia - 5 mars 2008 14:08


Hejsan alla läsare!!

Nu var det ett tag sedan jag skrev något här, förstår inte vart all tid tar vägen!?

Det enda som snurrar runt i mitt huvud just nu är ämnet JOBB!!

Är visserligen mammaledig nu, men eftersom jag inte har något jobb att återgå till är detta ett stort bekymmer för mig..

Ekonomin måste ju gå runt, dessutom är jag ingen sådan person som bara vill vara hemma hela dagarna, man skulle ju börja klättra på väggarna!!!

Nu är det så att jag har sökt MASSOR med jobb inkl. sommarjobb...

Så många faktiskt- att om jag ska vara ärlig minns jag inte alla jobb jag sökt!! (Pinsamt, var häromdagen tvungen att fråga när en arbetsgivare ringde vart han ringde ifrån ytterligare en gång, för att vara helt säker då jag sökt så många jobb!!)


Ingen hade hört av sig fram tills förra veckan, men nu - nu ringer ALLA på en och samma gång!!! Vet inte vad jag ska välja -Ett lyx problem!?!

Men jag måste ju tänka praktiskt, vad är störst chans att få vidare på, när det gäller sommarjobben??

Har hitils varit på en anställningsintervju för ett sommarjobb i Skara, ska på en till imorgon i Mariestad (lutar mest för detta jobb), en till i källby på Tisdag i nästa vecka och en till i Götene v.12 Sedan ringde ett företag här ifrån i Lidköping igår, och detta var inget sommarjobb, men däremot var det ett vikariat medans en av tjejerna skulle vara mamma-ledig!


Behöver ju ett jobb (helst fast)att återgå till efter min mammaledighet, men ett sommarjobb skulle absolut inte vara fel det heller(Får erfarenhet, sparar mina föräldrarpenningsdagar, lön!!), kanske kan fortsätta att jobba helger framöver förhoppningsvis.. Hursom helst så är det ett svårt val!!


För att inte prata enbart jobb.. Så har det väl inte hänt något jätte speciellt här.. Eller ja, Wilma utvecklas och gör framsteg för varje dag som går!! Pratar mycket -JAJAJA eller DADADA...Lät nästan som om att hon sjöng häromdagen, när vi tittade på Melodifestivalen :-) Hon är mycket för sång och musik och TV:n är bland hennes favoriter -den är spännande *ler*.

Det är så roligt att följa hennes utveckling!!

En liten bestämd dam som vet vad hon vill!!! Mat hon inte gillar (som hon tidigare ätit) spottar och fräser hon ut samtidigt som hon rynkar på näsan, så otrooligt gulligt men samtidigt får man inte skratta åt henne då hon måste lära sig att det inte är hon som bestämmer och att hon inte alltid kan göra som hon själv vill!!

Hennes favoritmat är just nu Banangröt med Mangopuré på, det tycker Wilma är smaskens, se bilden nedan:-)




 
 
Moster

Moster

5 mars 2008 19:26

Vad roligt :-) att så många hört av sig. Det kommer säkert att ordna sig med jobb för dig - önskar dig lycka till i jobbjakten! Lilla Wilma är ett riktigt charmtroll - tänk vilken go och kletig puss det kunde blivit efter den goa gröten ;-)

http://pingela.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kusinvitamin

5 mars 2008 23:25

GRATTIS!!! till att du ska på intervju, vaa kul att de hör av sig...äntligen ;):D Fin bild på Wilma

 
Kusin

Kusin

6 mars 2008 17:06

Kul att du börjat blogga igen, har själv också svårt att blogga när jag har mkt omkring mig. Vad kul att du fått svar från jobben du sökte, har också sökt sommarjobb, men är en ganska liten chans att jag får ngt eftersom man helst ska gå på gymnasiet. Vilken go och glad liten tjej det var på bilden, måste få träffa er snart :)
kram

http://flickflack.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 25 januari 2010 12:41

           

Av Sofia - 25 januari 2010 11:56

Hej!   Som sagt, mitt huvud är fullproppat med saker just nu... tankar,funderingar, oroligheter, tyvärr bara en massa skit!!! Känner att man inte kan leva som vanligt- är ingen bra människa just nu.. inte heller någon vidare mamma till mina 2...

Av Sofia - 7 januari 2010 14:19

Att vänta barn är som att planera en sagolik semesterresa till Italien. Du köper guidböcker och gör upp underbara planer inför ditt livs resa: Colosseum, Michelangelo, gondolerna i Venedig. Du kanske lär dig några användbara fraser på italienska. All...

Av Sofia - 7 januari 2010 14:06


En nybadad liten Filip 6/1-2010  

Av Sofia - 7 januari 2010 13:56

Hej!   Länge sen sist.. Det har hänt så otroligt mycket sen jag skrev här sist, både bra och dåliga saker.. Jag väljer att inte gå in på detaljer, men ni som står mig närmast vet att vi har haft det kämpigt och vad det handlar om.. Men det bäst...

Ovido - Quiz & Flashcards