Alla inlägg den 13 mars 2008

Av Sofia - 13 mars 2008 15:58


När jag väl hade bestämt mig för att ta jobbet jag tänkt.. hörde de idag av sig ifrån vården här i stan!!! -HÄR I STAN!! Då ska det tilläggas att det är näst intlill omöjligt att få jobb i denna stad!! Dessvärre är det endast ett sommarjobb, men med chans till timanställning efteråt.. Dock hade jag ingen chans till fast-tjänst, detta eftersom jag inte läst omvårdnadsprogrammet på gymnasiet, men kanske att man kan läsa upp dessa ämnen brevid en ev. timanställning och hoppas på att man någon gång i framtiden kan bli fast!?!

Eller ska jag fortfarande hålla fast vid mitt första beslut?? Betydligt roligare jobb (enligt mig) , dock 2 timmars resväg varje dag i bil (bensin kostnader),ingen garanti att jag får fortsätta jobba kvar där efter sommaren, lååånga dagar!! (Måste åka hemifrån kl 07.00 och e hemma runt 20.30) Men jobbar då endast 3dagar i veckan och får ändå ihop 75%... samma som jag skulle jobba inom vården fast då blir det varje dag eftersom det är betydligt kortare dagar..

Har sommarjobbat inom vården tidigare,  men då med demens-sjuka patienter, detta jobb som jag blev erbjuden idag var inom hemtjänsten..

SVÅRT VAL -IGEN!!!

Behöver verkligen råd just nu..

Hade ju varit Perfekt att jobba inom stan, då Wilma ska börja på dagis i höst, jobbar jag på jobbet längre bort blir vi antagligen tvungna att flytta dit eller till kommunen där min sambo jobbar.. Hmmm...

Av Sofia - 13 mars 2008 15:49


Lägga in ytterligare 2st bilder som togs hos fotografen..

(Kanske inte är av bästa kvalitet, eftersom jag skannat in bilderna ifrån hennes album).

MEN VISST ÄR HON SÅ OTROOOLIGT SÖT!!!


Ovido - Quiz & Flashcards