Direktlänk till inlägg 13 mars 2008

När jag väl hade bestämt mig..

Av Sofia - 13 mars 2008 15:58


När jag väl hade bestämt mig för att ta jobbet jag tänkt.. hörde de idag av sig ifrån vården här i stan!!! -HÄR I STAN!! Då ska det tilläggas att det är näst intlill omöjligt att få jobb i denna stad!! Dessvärre är det endast ett sommarjobb, men med chans till timanställning efteråt.. Dock hade jag ingen chans till fast-tjänst, detta eftersom jag inte läst omvårdnadsprogrammet på gymnasiet, men kanske att man kan läsa upp dessa ämnen brevid en ev. timanställning och hoppas på att man någon gång i framtiden kan bli fast!?!

Eller ska jag fortfarande hålla fast vid mitt första beslut?? Betydligt roligare jobb (enligt mig) , dock 2 timmars resväg varje dag i bil (bensin kostnader),ingen garanti att jag får fortsätta jobba kvar där efter sommaren, lååånga dagar!! (Måste åka hemifrån kl 07.00 och e hemma runt 20.30) Men jobbar då endast 3dagar i veckan och får ändå ihop 75%... samma som jag skulle jobba inom vården fast då blir det varje dag eftersom det är betydligt kortare dagar..

Har sommarjobbat inom vården tidigare,  men då med demens-sjuka patienter, detta jobb som jag blev erbjuden idag var inom hemtjänsten..

SVÅRT VAL -IGEN!!!

Behöver verkligen råd just nu..

Hade ju varit Perfekt att jobba inom stan, då Wilma ska börja på dagis i höst, jobbar jag på jobbet längre bort blir vi antagligen tvungna att flytta dit eller till kommunen där min sambo jobbar.. Hmmm...

 
 
Moster

Moster

13 mars 2008 20:57

Svårt val! På sommaren kan det ju ibland vara skönt att jobba korta dagar, men ska man åka långt för att jobba så är det ju bättre att jobba långa dagar för att bli ledig fler. Till hösten när ni ska lämna sötnosen på dagis så är det ju bättre med korta dagar, även att kanske kunna jobba lite på helger för att slippa för långa och många dagar på dagis.

Det lär behövas personal inom båda områdena, sen är det ju lite vad du känner för... tänk efter vad du tror skulle passa dig bäst. Ev utbildning går ju - precis som du skriver - att skaffa efterhand. Men då är det ju bra att man vet att det är rätt! Har du kollat ngt ang. teckentolk, det behövs säkert personer med den kunskapen också...

Lycka till
Kram

http://pingela.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 25 januari 2010 12:41

           

Av Sofia - 25 januari 2010 11:56

Hej!   Som sagt, mitt huvud är fullproppat med saker just nu... tankar,funderingar, oroligheter, tyvärr bara en massa skit!!! Känner att man inte kan leva som vanligt- är ingen bra människa just nu.. inte heller någon vidare mamma till mina 2...

Av Sofia - 7 januari 2010 14:19

Att vänta barn är som att planera en sagolik semesterresa till Italien. Du köper guidböcker och gör upp underbara planer inför ditt livs resa: Colosseum, Michelangelo, gondolerna i Venedig. Du kanske lär dig några användbara fraser på italienska. All...

Av Sofia - 7 januari 2010 14:06


En nybadad liten Filip 6/1-2010  

Av Sofia - 7 januari 2010 13:56

Hej!   Länge sen sist.. Det har hänt så otroligt mycket sen jag skrev här sist, både bra och dåliga saker.. Jag väljer att inte gå in på detaljer, men ni som står mig närmast vet att vi har haft det kämpigt och vad det handlar om.. Men det bäst...

Ovido - Quiz & Flashcards