Direktlänk till inlägg 17 oktober 2008

Jobb

Av Sofia - 17 oktober 2008 07:37


Jobb jobb jobb, är fortfarande det som tar mest tid av av alla de tankar jag tänker...

På Gustavs jobb har 90st varslas varav 5 tjänstemän, han kan i värsta fall vara en av dessa:-(

Jag har fortfarande inget jobb, försäkringskassan ringde i förrgår och meddelade att mina dagar var slut (då vi missat att man efter barnets 1års dag varit tvungna att ta ut 5dagar i veckan)!! Därför var jag då tvungen att ringa dagis, så nu ska Wilma i panik skolas in på dagis på Måndag!!

Och jag få gå och anmäla mig på Arbetsförmedlingen:-(

Allt känns, om jag ska vara ärlig.. jätte jobbigt just nu!!

Troligtvis måste vi nu sälja huset -jätte jobbigt, men vad ska vi göra om ingen av oss har jobb, räntorna stiger osv... Ursch inget skoj alls, om vi ändå bara kunde bo kvar, jag vill inget hellre just nu!!


Jag har sökt ett flertal jobb.. men det är endast ströjobb jag får dessväre.. har nu fått en tjänst på medborgarskolan och ska där leda en Teckenspråkskurs, och jag har ju min 10% tjänst i kommunen som Teckenspråkslärare, men det ger mig inga pengar.. Varken tid med Wilma eller pengar, bara massa planering!! Men som sagt, det är iaf något....


 
 
Ingen bild

Helena och Harry

17 oktober 2008 18:50

Hej!Vad tråkigt det låter med att ni kanske måste sälja huset!Hoppas att det inte går så långt..har du sökt något här i Trollhättan?Idag har Harry fått sin 3månaders spruta..det var inte så roligt tyckte han!Efter det så åkte vi ut med ett par kompisar till Hunneberg och skulle gå en promenad..men vi lyckades nog hamna i ett terrängspår för gud vad lerigt det var!
Harry vill också träffa Wilma igen..blev ju så kort senast...ta en fika kanske?
Ha det så gott så länge!kramar och pussar från Helena och Harry

 
Moster

Moster

19 oktober 2008 10:33

Ni har det jobbigt just nu! Men det kommer att ordna sig - ni är duktiga bägga två (tre med Wilma!)unga, friska coh starka. Du har ju också börjat få in en fot här och där - toppenbra! snart ska du se att det dyker upp fler chanser. Har du kollat med kommunen? där kan finnas en hel del... du har ju en spetskompetens med din teckenspråksutbildning och nu har du referenser från dina andra jobb. Sök på...ge inte upp. Jag håller tummen så den blir alldeles vit!
Kram till er

http://pingela.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 25 januari 2010 12:41

           

Av Sofia - 25 januari 2010 11:56

Hej!   Som sagt, mitt huvud är fullproppat med saker just nu... tankar,funderingar, oroligheter, tyvärr bara en massa skit!!! Känner att man inte kan leva som vanligt- är ingen bra människa just nu.. inte heller någon vidare mamma till mina 2...

Av Sofia - 7 januari 2010 14:19

Att vänta barn är som att planera en sagolik semesterresa till Italien. Du köper guidböcker och gör upp underbara planer inför ditt livs resa: Colosseum, Michelangelo, gondolerna i Venedig. Du kanske lär dig några användbara fraser på italienska. All...

Av Sofia - 7 januari 2010 14:06


En nybadad liten Filip 6/1-2010  

Av Sofia - 7 januari 2010 13:56

Hej!   Länge sen sist.. Det har hänt så otroligt mycket sen jag skrev här sist, både bra och dåliga saker.. Jag väljer att inte gå in på detaljer, men ni som står mig närmast vet att vi har haft det kämpigt och vad det handlar om.. Men det bäst...

Ovido - Quiz & Flashcards