Alla inlägg den 20 oktober 2008

Av Sofia - 20 oktober 2008 07:09


Jaha, så var det måndag igen... Nya tag!

Gick upp tidigt idag med,närmare bestämmt kl 05.45 när Gustav åkte till jobbet.. Idag har jag så otrooligt mycket jag ka genomföra, så jag var lite väl för rastlös för att kunna ligga kvar i sängen kände jag..

Men det viktigaste idag är ändå att Wilma ska skolas in på dagis idag!!

Men det känns bra ändå, för jag vet att hon kommer klara sig bra där nu, det har hänt mycket i hennes utveckling sen sist och eftersom hon tycker om andra barn så mycket är jag säker på att hon tycker att det ska bli både roligt och spännande!!


Igår var vi som sagt i Trollhättan, det var väldigt roligt att träffa familjen igen , då det var ett bra tag sedan... Jag och mamma och Albin var ute och gick en prommenad, medans Emil cyklade hem till sin pappa och fixade något på sin cykel.  Gustav stannade kvar hemma med Stefan och satte fönsterrutor i deras nya uterum.

Vi prommenerade till Jätten, där köpte jag bingolotter tills kvällen (dock var det ingen vinst på dessa) .

Sedan gick vi hem till mamma igen och fikade, mamma hade bakat min Moster ingela´s recept på äppelkaka, som hon tidigare lagt ut på sin blogg. Ååhh jätte god och väldigt söt... bara man har tillräckligt mycket sås till så:-)

Efter det var det dags att åka hem, vi åkte till Gustavs föräldrar och spelade Bingo,detta eftersom vi tyvärr inte har den kanalen själva..

När vi var där var det bara En enda sak Wilma satt och sa hela kvällen, gissa vad det var!?! Jo - "ABIN ABIN ABIN ABIN" (som förståss är ALBIN!, helt klart Wilmas favorit!!) Här är en bild på de igen ifrån igår!


Ha det bra och sköt om Er!!


Moster Ingela: Självklart är det jag som har tagit bilden. Vad roligt att höra ifrån en proffsfotograf som du, att den var bra tagen -tack:-) .

Wilma är fortfarande förkyld, kvällarna/nätterna är bedrövliga med snorande och en riktigt jobbig hosta som satt sig nere i lungorna:-( Men jag kör med de saker du nämde och hoppas på att hon snart blir bättre!

Ovido - Quiz & Flashcards