Direktlänk till inlägg 22 maj 2008

Wilmas första cykeltur..

Av Sofia - 22 maj 2008 11:22


Igår gav vi oss ut på vår första cykeltur hela familjen.. Vi fick låna en barnsadel utav Gustavs mamma, då vi själva inte äger någon.. Tyvärr var detta en äldre modell, så Gustav var tvungen att hamra in den i min pakethållare...(Så en dag när den ska bort finns det ingen färg där den suttit samt att pakethållaren kommer att vara böjjd:-( ) Tråkigt eftersom det är en helt ny cykel och jag som dessutom alltid är så försiktig med mina saker, men sånt hör till sa Gustavs pappa!!

Blev ganska besviken över detta... Husromhelst, så var det mysigt att cykla med Wilma där bak, trots att det kändes lite vingligt och ovant i början.. Wilma visade ingen reaktion alls, blev väldigt förvånad!! Trodde hon skulle skratta och tycka det var jätte skoj, eftersom hon alltid är så nyfiken!! Men när man tittade på henne satt hon helt allvarlig ,precis som om hon hade gjort detta flera 1000ggr tidigare.. Sen började hon gnälla väldigt, hon var trött och somnade.. började gråta vid varje gupp jag passerade, lutade hjälpen mot min rygg hela vägen hem,när vi väl kom hem hade hon bajs i blöjjan dessutom- stackars lilla tjej!! Och hon hade stora kraftiga röda skavsår efter hjälmen, tror att jag ska byta hjälmen mot en stl större , då vi inte fick in någon mössa under hjälmen utan hon fick endast ha en liten solhatt på sig..(Det var inte roligt att ta av och på hjälmen och testa med alla mössor man hade inunder hjälmen tyckte Wilma, så hon var ledsen redan innan vi kom iväg)

Men mysigt var det iallafall - tyckte iallafall Wilmas mamma och pappa!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 25 januari 2010 12:41

           

Av Sofia - 25 januari 2010 11:56

Hej!   Som sagt, mitt huvud är fullproppat med saker just nu... tankar,funderingar, oroligheter, tyvärr bara en massa skit!!! Känner att man inte kan leva som vanligt- är ingen bra människa just nu.. inte heller någon vidare mamma till mina 2...

Av Sofia - 7 januari 2010 14:19

Att vänta barn är som att planera en sagolik semesterresa till Italien. Du köper guidböcker och gör upp underbara planer inför ditt livs resa: Colosseum, Michelangelo, gondolerna i Venedig. Du kanske lär dig några användbara fraser på italienska. All...

Av Sofia - 7 januari 2010 14:06


En nybadad liten Filip 6/1-2010  

Av Sofia - 7 januari 2010 13:56

Hej!   Länge sen sist.. Det har hänt så otroligt mycket sen jag skrev här sist, både bra och dåliga saker.. Jag väljer att inte gå in på detaljer, men ni som står mig närmast vet att vi har haft det kämpigt och vad det handlar om.. Men det bäst...

Ovido - Quiz & Flashcards