Alla inlägg den 22 maj 2008

Av Sofia - 22 maj 2008 18:58


Idag var jag och Wilma på stan, vi tog bussen dit och gick hem..

Tycker att det är så otroligt fint här i lidköping vid vattnet, så jag var tvungen att ta lite bilder.. Tyvärr har jag ingen riktig kamera, utan har tagit bilderna med min mobil... Men hoppas ändå att ni ska känna den där "mysighets känslan".. Snart fyller jag år och ska då önska mig en riktig systemkamera, en sådan som min mamma och moster har.. De säljer ut de för 2999 på elgiganten just nu, inte alls dyrt om an jämför med vad en "vanlig" digitalkamera kostar..

Av Sofia - 22 maj 2008 11:22


Igår gav vi oss ut på vår första cykeltur hela familjen.. Vi fick låna en barnsadel utav Gustavs mamma, då vi själva inte äger någon.. Tyvärr var detta en äldre modell, så Gustav var tvungen att hamra in den i min pakethållare...(Så en dag när den ska bort finns det ingen färg där den suttit samt att pakethållaren kommer att vara böjjd:-( ) Tråkigt eftersom det är en helt ny cykel och jag som dessutom alltid är så försiktig med mina saker, men sånt hör till sa Gustavs pappa!!

Blev ganska besviken över detta... Husromhelst, så var det mysigt att cykla med Wilma där bak, trots att det kändes lite vingligt och ovant i början.. Wilma visade ingen reaktion alls, blev väldigt förvånad!! Trodde hon skulle skratta och tycka det var jätte skoj, eftersom hon alltid är så nyfiken!! Men när man tittade på henne satt hon helt allvarlig ,precis som om hon hade gjort detta flera 1000ggr tidigare.. Sen började hon gnälla väldigt, hon var trött och somnade.. började gråta vid varje gupp jag passerade, lutade hjälpen mot min rygg hela vägen hem,när vi väl kom hem hade hon bajs i blöjjan dessutom- stackars lilla tjej!! Och hon hade stora kraftiga röda skavsår efter hjälmen, tror att jag ska byta hjälmen mot en stl större , då vi inte fick in någon mössa under hjälmen utan hon fick endast ha en liten solhatt på sig..(Det var inte roligt att ta av och på hjälmen och testa med alla mössor man hade inunder hjälmen tyckte Wilma, så hon var ledsen redan innan vi kom iväg)

Men mysigt var det iallafall - tyckte iallafall Wilmas mamma och pappa!

Ovido - Quiz & Flashcards